به وب سايت رسمي آبــگرم نيــوز خوش آمديد

مقاله اي كه تازه به دستمان رسيده
 
درباره وبلاگ


اين وبلاگ به سايت خبري تحليلي تبديل شده لطفاً اطلاعات جديد را در آدرس زير پيگيري كنيد www.AbgarmNews.ir
پیوندهای روزانه


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

نقشه جغرافیای استان قزوین 

شما همشهريان محترم ميتوانيد با عضويت در اين وبلاگ هرگونه مطلب و اخبار بروز منطقه اي را برايمان ارسال كنيد تا با نام شما در صفحه اول وبلاگ به نمايش گذاشته شود .

 

آبگرم وطن من
اين وبلاگ ديگر بروز نمي شود. لطفاً به آدرس جديد مراجعه كنيد.
جمعه 16 دی 1390برچسب:, :: 13:1 ::  نويسنده : www.abgarmnews.ir

اين مقاله توسط يكي از بينندگان اين سايت به اين گروه فرستاده شده است .

کدام شهر از صلاحیت بیشتری برای شهرستان شدن برخوردار است?

 آبگرم  یا  آوج  ؟

   برای جواب به این سؤال باید به پتانسیل های موجود در این دو شهر رجوع کرد  و دید که کدامیک از این دو شهر از صلاحیت بیشتری برخوردار است .

  آبگرم دارای مجموعه حمام های معدنی است که آب این حمام ها از کیفیت درمانی بسیار بالایی برخوردار است ، همین مسأله آبگرم را به مهمترین قطب توریستی استان قزوین تبدیل کرده است . حال آنکه آوج هیچگونه مکان توریستی ندارد و اگر هم دارد فاقد هرگونه جذابیت یا اهمیت توریستی است .

در ادامه باید به جمعیت این دو شهر اشاره داشت . بر زمین و زمان این موضوع مشخص است که جمعیت آبگرم چندین برابر آوج است . با گذری کوتاه در سطح شهر آوج می توان دریافت که در این شهر پرنده پر نمی زند، فقط گاهی اوقات نواحی مرکزی این شهر شلوغ می شودکه این جمعیت نیز غالبا یا از اهالی آبگرم هستند یا از روستاهای تابع آن و از روی اجبار برای انجام کارهای اداری خود به این شهر آمده اند ، اما آبگرم حتی در روزهای تعطیل نیز شلوغ و پر رفت و آمد است .گاها در بعضی از روزها که انتظار می رود مسافران زیادی در شهر باشند ترافیک های سنگینی نیز مشاهده می شود.

نکته قابل تأمل دیگر سطح مالی دو شهر است . مسؤلان محترم می توانند با یک بازدید مختصر متوجه بسته بودن تعداد بیشماری از مغازه های حاشیه خیابان اصلی شهر آوج شوند ،این در حالی است که نمی توان حتی یک مغازه بسته شده و متروک در سطح شهر آبگرم یافت . دلیل دیگر که  خود  اثبات کننده این مدعاست بانک های دو شهر است . آبگرم هم از نظر تعداد بانک و هم تعداد مشتری بانکی به هیچ وجه قابل قیاس با آوج نیست . در بانک های آبگرم صف های طویل برقرار است و جای سوزن انداختن نیست اما در آوج کارمندان بانکی از بیکاری خسته شده اند .این تنها قسمت کوچکی از امتیازات و برتری های شهر آبگرم نسبت به شهر آوج بود. حال قضاوت درباره ی این موضوع که کدام شهر صلاحیت بیشتری د ارد را به شما خواننده گرامی وامی گذاریم. 



نظرات شما عزیزان:

احمد رضا
ساعت15:41---21 دی 1390
بابا كجاي كاريد آبگرم را قراره استان بكنند زياد پافشاري نكنيد كه ممكن است اين را كه داريم از ما بگيرند پس هر چه زدو تر شورا را مهيا كنيم و دنبال افرادي بريم كه اختلاس نكنند

حسني
ساعت13:47---21 دی 1390
پاسخ:بدليل تكراري بودن نظر شما رو در سايت قرار نميدهيم.

معمار
ساعت13:44---20 دی 1390
آبگرم ارشیا
در شهر آبگرم مجتمعی به نام ارشیا دایر است که دارای آبگرم معدنی می باشد. این آبگرم از نوع آهکی بوده و برای درمان بیماری های : روماتیسم ، دردهای مفصلی ، سوء هاضمه ، سنگ کلیه ، اگزما ، اعصاب ، جوش های بدن و خواب رفتگی پاها موثر است.

چشمه علی
یکی دیگر از جاذبه های اکو توریستی زیبایی که خداوند منان در بخش آبگرم قرار داده،منطقه ای بنام چشمه علی است.


غار عباس آباد
غار عباس آباد یکی از مناطق زیبا و شگرف است که دارای ویژگی های منحصر به فردی بوده و این غار را در طبقه غارهای بی نظیر کشور با چشم اندازی رویایی قرار داده است. از ویژگی های این غار می توان به مسافت آن که در حال حاضر هم قابل تخمین نیز نمی باشد اشاره نمود و از دیگر ویژگی های آن این است که پس از عبور از دهانه غار تالار وسیعی رخ می نماید که در آن چندین تونل مجزا دیده می شود که مسحور کننده است .


طبیعت بکر بخش آبگرم
بخش آبگرم دارای چشم اندازهایی نادر است که جایگاه ویژه ای را در استان برای این بخش ایجاد نموده است و به موجب این امر در سفرهای استانی ریاست محترم جمهوری به استان قزوین بخش آبگرم به عنوان قطب گردشگری انتخاب گردید. فضای کوهستانی و سر سبز این بخش باعث آرامش روح و موجب نشاط آدمی می گردد و با شرایط اکو توریستی طبیعی خود میزبان هزاران مسافر می باشد که در نوع خود کم نظیر می باشد.


اماکن زیارتی بخش آبگرم
این بخش دارای اماکن زیارتی متعددی می باشد که به بعد معنویت منطقه افزوده است و باعث دلگرمی مردم می شود. از جمله اماكن زیارتی، امامزاده قاسم«ع» در روستایی به همین نام و امامزاده عبدالقهار که به همراه بالغ بر بیست امامزاده دیگر در روستای کلنجین آرمیده اند . همچنین امامزاده های دیگری که در روستاهایی همچون بهشتیان ، شینگل ، سیراب ، سبزك و ... موجب شده اند تا این بخش به عنوان یکی از قطب های زیارتی کشور تبدیل گردد.

پل های تاریخی بخش آبگرم
آثار درخشان معماری اسلامی در کنار طبیعت بخش آینه ای از فرهنگ و تمدن ایرانی را پیش روی قرار می دهد در ورودی شهر آبگرم پل هایی تاریخی وجود دارد که معرف معماری و سابقه تاریخی این شهر می باشد.





بهروز مقیمی
ساعت13:39---20 دی 1390
آبگرم معدني ارشيا قزوين در ايام نوروز، روزانه ميزبان صدها مسافر و گردشگر نوروزي است
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين گفت: آبگرم معدني ارشيا قزوين در ايام نوروز، روزانه ميزبان صدها مسافر و گردشگر نوروزي است.


'نادر محمدي' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين آبگرم كه يكي از جاذبه هاي گردشگري استان قزوين محسوب مي شود، هم اكنون ميزبان گردشگراني است كه از سراسر كشور به اين استان مراجعه مي كنند.

وي اظهار داشت: اين چشمه معدني از نوع آهكي بوده و بر اساس آزمايش هاي انجام شده توسط دانشگاه تهران براي درمان روماتيسم و بيماري هاي مفصلي، سوء هاضمه، سنگ كليه، اعصاب و اگزما موثر است.

محمدي تصريح كرد: اين مجموعه داراي استخر عمومي و همچنين چهار سايت خصوصي براي زنان و مردان بوده كه در كناراين مجموعه يك سفره خانه سنتي نيز بنا شده است.

وي اضافه كرد: مسافراني كه براي استفاده از اين چشمه آب معدني به شهر آبگرم استان قزوين سفر مي كنند، مي توانند از برج هاي دوگانه خرقان، غارهاي عباس آباد، كاروانسراي شاه عباسي آوج، غار قلعه كرد، امامزاده منصور، امامزاده طاهر، و امامزاده علاء الدين در فاصله 30 كيلومتري شهر آبگرم را نيز بازديد كنند.

گفتني است، آب گرم معدني ارشيا در 80 كيلومتري جاده قزوين به همدان درمركز شهر آب گرم واقع شده است



ملايي
ساعت20:48---19 دی 1390
باسلام
به نظر من بهتره از اين گونه دعواها پرهيز كنيم چون به ضرر ماست و ممكنه در اينده بيچاره بشيم بيايد كمي تامل كنيم و با طناب پوسيده برخي تند رو ها به چاه نيفتيم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب